Serviciul de asistență sociala Primărie

Serviciul de asistență sociala Primărie

 Serviciul public de asistenta sociala Primăria Campia Turzii 

Serviciul Public Local de Asistență Socială este serviciul public din cadrul administrației publice locale care asigură oportunitățile necesare în vederea aplicării principiilor de egalitate socială. Întărirea coeziunii sociale, a solidarității comunitare şi reducerea sărăciei, sunt realizabile prin menținerea, refacerea şi dezvoltarea capacităților individuale necesare pentru rezolvarea unor probleme sau situații dificile pe care persoana nu le poate soluționa de una singură şi prin asigurarea unui suport pentru persoanele care nu au posibilitatea să îşi dezvolte propriile capacități şi competențe necesare pentru desfăşurarea unor activități socialmente utile, care să favorizeze integrarea lor socială. Astfel, Serviciul Public Local de Asistență Socială vine în sprijinul comunității cu o multitudine de servicii din sfera asistenței sociale și a beneficiilor sociale oferind prin acestea suport și asistență pentru persoane/familii/ comunități aflate în dificultate:

A. Beneficii sociale:

  1. Consiliere informațională , preluare dosare pentru:
  • Alocații de stat pentru copii
  • Indemnizații pentru creșterea copilului
  • Stimulentul de inserție pentru mamele care și-au reluat activitatea
  • Alocații de stat pentru copiii cu nevoi speciale

2. Consiliere informațională, preluare și gestionare dosare pentru:

  • Venitul minim garantat (ajutor social)
  • Alocația pentru susținerea familiei
  • Tichete de grădiniță
  • Ajutoarele pentru încălzirea locuinței pe perioada sezonului rece

3. Acordarea mesei la cantina de ajutor social

4. Distribuire lapte praf pentru copiii între 0 – 12 luni

5. Distribuirea ajutoarelor alimentare prin programul POAD

B. Asistență Socială

  1. Protecția copilului
  • Evaluarea familiei, elaborare plan de servicii/intervenție specializată pentru copiii aflați în situație de dificultate/risc
  • Consiliere informațională/evaluare în vederea încadrării în grad de handicap/orientare școlară
  • Consiliere/monitorizare copii cu părinți plecați
  • Delegare autoritate părintească copii cu părinți plecați
  • Sprijin accesare servicii specializate în funcție de problema identificată
  • Asistarea copiilor care au comis infracțiuni în timpul audierii la sediul poliției
  • Intervenție în echipă multidisciplinară în vederea prevenirii separării copilului de familie
  • Implementarea planurilor elaborate/monitorizare în și post implementare
  • Promovarea drepturilor copilului/advocacy pentru dezvoltarea unui mediu armonios cu toleranță redusă la abuz și neglijare.
  • Suport și intervenții pentru copiii victime ale violenței domestice.

2. Protecția persoanei adulte

  1. evaluarea familiei, elaborare plan de intervenție pentru adulți aflați în dificultate/risc
  2. consiliere privind obținerea unor facilități fiscale pentru persoanele adulte în situații de vulnerabilitate financiară – scutiri de taxe, impozite, ajutor public judiciar
  3. evaluarea situației vârstnicului în vederea stabilirii unei măsuri de protecție – asistare centru de zi/îngrijiri la domiciliu/ încheiere contract de întreținere/instituționalizare
  4. consiliere informațională privind încadrarea în grad de handicap/pensie socială/acces la resurse financiare/materiale.
  5. asistare în fața Notarului Public în momentul semnării contractului de întreținere,
  6. consiliere, sprijin și asistare în vederea obținerii tutelei/ punerii sub interdicție
  7. evaluarea asistenților personali în vederea angajării/ monitorizarea activității asistenților personali ai persoanei cu handicap
  8. gestionare dosare cu solicitările de locuințe sociale

3. Consiliere

  • consiliere copii și adulți aflați în dificultate și/sau în situații de criză
  • evaluare în vederea stabilirii exercitării autorității părintești
  •  evaluare/intervenție în echipe multidisciplinare privind copii sau adulți în situații de criză și/sau dificultate
  • consiliere în situații de criză a familiei cu responsabilizare parentală
  • evaluarea situațiilor în ce privește educația copiilor la nivel de comunitate și derularea de programe/proiecte educative privind promovarea și apărarea drepturilor copilului în școli în scopul dezvoltării unui mediu școlar armonios cu toleranța scăzută la abuz și neglijare.

C. Compartiment medical

  • medierea relației dintre medici și persoanele vulnerabile neasigurate
  • însoțire la medicul specialist acolo unde este cazul
  • educația pentru sănătate în comunitățile vulnerabile
  • suport și sprijin acordat tinerelor mame

D. Expertul rom

  • identificare nevoilor cu care se confruntă comunitățile vulnerabile și a soluțiilor privind rezolvarea problemelor
  • dezvoltarea unui spirit civic în rândul comunităților de romi în vederea responsabilizării sociale pentru prevenirea evacuării din locuințe
  • identificarea persoanelor care doresc să muncească și consilierea lor în vederea ocupării și menținerii unui loc de muncă
  • medierea relațiilor comunităților vulnerabile cu instituțiile publice
  • suport și sprijin în situații de criză ale comunităților

E. Centrul de Zi „Albă ca Zăpada”

  • Asigură servicii de îngrijire copii cu vârsta cuprinsă între 2 și 3 ani ai căror părinți sunt angajați în câmpul muncii și nu au alternative de îngrijire
  • Asigură servicii de educație timpurie antepreșcolară

F. Cabinete medicale școlare

  • Asigură servicii medicale primare și de prim ajutor pentru preșcolarii și elevii din comunitate
  • Consultații în vederea participării copiilor la activități extracurriculare (concursuri, competiții, olimpiade, excursii, tabere)

Conducerea

  1. Șef SPLAS: Tamara Vasinc

Contact

  • Adresa: Câmpia Turzii, str 1 Decembrie 1918, nr 4
  • Telefon: (0040) – 264 – 366396
  • E-mailsplas@campiaturzii.ro

Program cu publicul:

  • Luni-Joi: 08:00 – 16:00
  • Vineri: 08:00 – 13:30

Dosare Serviciul Public Local de Asistentă Socială Primărie

Dosar alocație de stat pentru copil crescut în România
  • Un dosar plic;
  • Copie acte identitate părinți;
  • Copie +original certificat naștere copil;
  • Copie livret familie;
  • Extras de cont datat cu luna depunerii dosarului (dacă se dorește ca banii să fie primiți în cont și nu prin mandat poștal);
  • Declarație mamă-tată, în cazul în care părinții nu sunt căsătoriți;
  • Cerere tip completată, semnată de ambii părinți.

Dosar alocație ptr. susținerea familiei

  • 1 dosar plic;
  • Copie acte de identitate – Carte de identitate/buletin de identitate/ carte provizorie de identitate pentru persoanele peste 14 ani din familia solicitantă + originalele;
  • Copie certificate naştere copii (toţi copii familiei, inclusiv cei peste 14 ani) + originalele;
  • Copie livret familie (după caz)+ original;
  • Copie certificat casătorie (după caz)+ original;
  • Adeverinţă şcoală pentru copii de vârstă şcolară;
  • Adeverinţă Agenţie Locală de Ocupare a Forţei de Muncă (“Şomaj”) pentru persoanele apte de muncă care nu realizează venituri (inclusiv pentru copiii de peste 16 ani care nu urmează cursurile şcolare).
  • Adeverinţă Administraţia Finanţelor Turda pentru toate persoanele de peste 18 ani din familia solicitantă;
  • Certificat fiscal de la ServiciulTaxe şi Impozite Locale din cadrul Primăriei  Municipiului Câmpia Turzii, pentru toate persoanele de peste 18 ani din familia solicitantă;
  • Adeverință Compartimentul Registru Agricol din cadrul Primăriei Municipiului Câmpia Turzii (inclusiv pentru copiii de peste 16 ani care nu urmează cursurile şcolare);
  • Dovezi de venit (adeverinţă salariu, cupon pensie, cupon ajutor special lunar pentru persoanele cu handicap)- după caz;
  • Copie certificat încadrare în grad de handicap- după caz;
  • Copie sentinţă stabilire domiciliu minori- după caz;
  • Copie curatelă,tutelă- după caz;
  • Sentinţă divorţ- după caz;
  • Adeverinţă medicală (certificat) inapt muncă după caz;
  • Două cereri tip completate;

Dosar ptr. venit minim garantat(ajutor social)

  • 1 dosar plic;
  • Copie acte de identitate – Carte de identitate/buletin de identitate/ carte provizorie de identitate pentru persoanele peste 14 ani din familia solicitantă + originalele;
  • Copie certificate naştere copii (toţi copii familiei, inclusiv cei peste 14 ani) + originalele;
  • Copie livret familie (după caz) + original;
  • Copie certificat casătorie (după caz)+ original;
  • Adeverinţă şcoală pentru copii de vârstă şcolară;
  • Adeverinţă Agenţia Locală de Ocupare a Forţei de Muncă Câmpia Turzii (“Şomaj”) pentru persoanele apte de muncă care nu realizează venituri (inclusiv pentru copiii de peste 16 ani care nu urmează cursurile şcolare);
  • Adeverinţă Administraţia Finanţelor Turda pentru toate persoanele de peste 18 ani din familia solicitantă;
  • Certificat fiscal de la ServiciulTaxe şi Impozite Locale din cadrul Primăriei  Municipiului Câmpia Turzii, pentru toate persoanele de peste 18 ani din familia solicitantă;
  • Adeverintă Compartimentul Registru Agricol din cadrul Primăriei Municipiului Câmpia Turzii  (inclusiv pentru copiii de  peste 16 ani care nu urmează cursurile şcolare);
  • Dovezi de venit (adeverinţă salariu, cupon pensie, cupon ajutor special lunar pentru persoanele cu handicap)- după caz;
  • Copie certificat încadrare în grad de handicap- după caz;
  • Copie sentinţă stabilire domiciliu minori- după caz;
  • Copie curatelă, tutelă- după caz;
  • Sentinţă divorţ- după caz;
  • Adeverinţă medicală (certificat) inapt muncă – după caz;
  • Două cereri tip completate.

Dosar cantina socială

  • Cerere tip
  • Copie carte de identitate/buletin de identitate/ carte provizorie de identitate pentru soţ/ soţie, copiii de peste 14 ani;
  • Certificat de naştere pentru copiii sub 14 ani;
  • Adeverinţă Agenţia Locală de Ocupare a Forţei de Muncă Câmpia Turzii;
  • Adeverintă Compartimentul Registru Agricol din cadrul Primăriei MunicipiuluiCâmpia Turzii;
  • Adeverinţă Administraţia Finanţelor Turda ;

Dosar indemnizație crestere copil

Acte de la  solicitant
  1. Dosar plic;

2. Copie  acte identitate ambii părinţi şi toţi copiii familiei;

3. Copie dupa livretul de familie (cei căsătoriţi pot prezenta şi numai certificat de căsătorie).

Acte de la Instituții DE LA BANCĂ:4. Extras de cont pe numele părintelui care solicită  indemnizaţia, datat în luna depunerii cererii (dacă se doreşte ca indemnizaţia să vină pe card şi nu prin poştă);

DE LA SERVICIUL PUBLIC LOCAL DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ:

5. Adeverinţa  tip  pe care o va completa angajatorul ;

ATENŢIE! Aceasta nu trebuie sa conțină corecturi ,ștersături, îngroșări, în caz contrar dosarul se va întoarce pentru a se depune actele în forma cerută!!!

6. Cererea tip (se completează de către solicitant);

DE LA ANGAJATOR:

7. Copie după cererea de suspendare a contractului de muncă făcută către angajator (trebuie sa conţină NUMĂR,REZOLUTIE  ŞI ŞTAMPILĂ)

8. Copie decizie de suspendare a contractului de muncă;

9. Adeverinţa tip completată (cea de la punctul 5  –să se ţină neaparat cont de atenţionarea făcută).

(La depunerea dosarului toate actele se prezintă și în original. După caz,  pot să fie solicitate și alte acte).

Sursa:  Site-ul Primăria Câmpia Turzii ,   Serviciul Asistență Socială ,5.05.2019

Vezi:

Direcția de Asistență Socială Turda

Un gând despre „Serviciul de asistență sociala Primărie

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.